دیدبان

کنترل کامل ارتش سوریه بر منطقه `البحدلیه` در زینبیه دمشق

کنترل کامل ارتش سوریه بر منطقه `البحدلیه` در زینبیه دمشق
دیدبانبه گزارش شبکه المیادین، ارتش سوریه در عملیات امروز خود در منطقه "البحدلیه" در منطقه زینبیه دمشق، پس از چندین روز درگیری با گروه‌های مسلح سوری امروز موفق شد کنترل کامل این منطقه را در دست خود بگیرد.
نیروهای ارتش سوریه یک‌شنبه گذشته در جریان عملیات پاکسازی حومه دمشق از گروه‌های تروریستی، وارد منطقه "البحدلیه" در جنوب غربی مقام حضرت زینب(س) شدند.
تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که ارتش صبح امروز در عملیات پاکسازی حومه دمشق از گروه‌های تروریستی به مناطق مختلف آن از جمله خان الشیخ، بیت جن، خان دنون حمله کرده چندین تروریست را به هلاکت رساند.
ارتش سوریه همچنین در شهر حمص نیز پیشروی‌هایی داشته است و پس از درگیری چندساعته با گروه‌های تروریستی معبد "بل" در منطقه تدمر و 25 مزرعه اطراف آن را از اختیار گروه‌های مسلح سوری خارج کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، نیروهای ارتش سوریه امروز در دست‌آوردی دیگر روستای "الجلبون"، واقع در حومه دمشق را تحت کنترل خود درآوردند و همزمان شمار زیادی از تروریست‌ها را از پای درآوردند.
ارتش شنبه هفته جاری نیز در درگیری با گروه‌های تروریستی در حومه دمشق بر منطقه "الاحمدیه" مسلط شد و کنترل آن را در دست خود گرفت.
این در حالی است که هفته گذشته نیز نیروهای ارتش خسارات سنگینی به تروریست‌ها در مناطق "سیدی مقداد" و "بیت سحم" در ریف دمشق وارد کردند و فرمانده یکی از گروه‌های تروریستی را در بیت سحم و فرمانده یک گروه تروریستی دیگر را در منطقه سیدی مقداد کشتند.
منابع خبری سوریه اعلام کردند که درگیری نیروهای ارتش با گروه‌های مسلح در منطقه "المعصره" نزدیک فرودگاه نظامی "منغ" در حلب، به کشته شدن چندین نفر از عناصر مسلح منجر شد.
گفتنی است که ارتش پس از پاکسازی کامل شهر استراتژیک القصیر از اوایل هفته گذشته عملیات خود در شهر حلب موسوم به "طوفان شمال" را آغاز کرد و طی چند روز گذشته پس از درگیری با گروه‌های تروریستی موفق شد امنیت مناطق و روستای زیادی را بازگرداند.
مناطق "کفر عبدو"، "کفر داعل" و "جمعیت الشواحنه" از جمله مناطق حلب هستند که ارتش پس از مبارزه چندروزه با گروه‌های تروریستی، امنیت را به این مناطق بازگرداند.
ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حلب، شهر "حام" در مرز این کشور با لبنان را به‌طور کامل از گروه‌های تروریستی پاکسازی کرد.
جنگ ارتش سوریه علیه شبه‌‌نظامیان در شهر استراتژیک حلب یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌هایی است که توسط دولت سوریه از زمان آغاز بحران دوساله این کشور انجام می‌شود.
گروهک تروریستی "النصرة" هفته گذشته در جنایتی جدید 60 نفر از شیعیان سوری را در روستای "حطله" در استان دیرالزور، واقع در شرق این کشور به شهادت رساندند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه گذشته در نشست خبری مشترک با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که ما به دولت قانونی سوریه سلاح می‌دهیم اما غرب افراد مسلحی را که اعضای بدن انسان را می‌خورند به سلاح تجهیز می‌کند.

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران